چهارشنبه 2 مهر 1399 - 6 صفر 1442 - 2020 سپتامبر 23
کد خبر : 270643
تاریخ انتشار : 12 مرداد 1399 7:41
تعداد بازدید : 115

راهکارهایی برای مهار استرس کنکوری ها درایام کرونا

کنکور امسال به دلیل شیوع کرونا برای داوطلبین شرکت در این آزمون شرایط متفاوتی نسبت به سال های گذشته دارد. آنها هم باید نگران کرونا باشند و هم خود را برای یک رقابت سرنوشت ساز که در آینده آنان تاثیرگذار است، آماده کنند. تعطیلی مدارس و مجازی شدن آموزش ها و تعویق زمان برگزاری کنکور، در کنار ترس از کرونا و خطر ابتلا به بیماری سر جلسه کنکور، اضطراب کنکوری ها را بیشتر از سال های گذشته کرده است.
کنکور امسال به دلیل شیوع کرونا برای داوطلبین شرکت در این آزمون شرایط متفاوتی نسبت به سال های گذشته دارد. آنها هم باید نگران کرونا باشند و هم خود را برای یک رقابت سرنوشت ساز که در آینده آنان تاثیرگذار است، آماده کنند. تعطیلی مدارس و مجازی شدن آموزش ها و تعویق زمان برگزاری کنکور، در کنار ترس از کرونا و خطر ابتلا به بیماری سر جلسه کنکور، اضطراب کنکوری ها را بیشتر از سال های گذشته کرده است. راهکارهای مفید برای کاهش استرس کرونا در روزهای باقی مانده به کنکور عبارتند از: دوش گرفتن: دوش گرفتن روزانه بسیار مفید و آرامش بخش بوده و می تواند در هنگام استراحت، دوش گرفته و یا استحمام کنید . آّب برای آرامش بسیار کارساز بوده و می تواند در زمان یک لیوان آب هم بخورید . نفس عمیق بکشید: داوطلبان کنکور که تاکنون استرس زیادی را تحمل کرده اند، باید در روز حداقل 5 بار نفس عمیق بکشند. نفس عمیق باید به گونه ای باشد که هنگام دم می خواهید یک گل را بو کنید و هنگام بازدم یک شمع را فوت می کنید . آرام سازی عضلانی: آرام سازی عضلانی پیش رونده روشی برای منقبض و منبسط کردن ماهیچه ها است با منقبض و سپس منبسط کردن ماهیچه های بدن از نظر فیزیکی آرام تر خواهد شد. توپ استرس دست ساز: فشار دادن اشیا روش خوبی برای کاهش استرس بوده و همچنین هنگام فشار دادن یک توپ استرس می توانید به خاطره ها و اتفاقات خوش زندگی و یا به آینده درخشانی که در انتظارتان است، فکر کنید . استفاده از غذاهای چرب ممنوع: در طول زمان باقی مانده به کنکور که استفاده از غذاهای چرب که سبب استرس خواهد شد ممنوع است. در نتیجه کنکوری ها نه تنها مواد غذایی سالم بلکه باید غذاهایی مصرف کنند که سبب تقویت حافظه کنکوری ها خواهد شد. میوه و سبزیجات استفاده کنند . امیدواری دادن به کنکوری ها: والدین در این زمان نقش بسیار مهمی داشته و باید نه تنها به فرزند خود امید داده بلکه بگویند که کنکور قسمتی از آینده آن ها بوده و تمام آینده آن ها را نخواهد ساخت بلکه تلاش و پشتکار آن ها سبب موفقیت آن ها خواهد شد . ورزش کردن در خانه: انجام ورزش های ساده در خانه سبب کاهش اضطراب و همچنین افزایش نشاط و شادی خواهد شد. ورزش کردن و تحرک بسیار باعث ترشح هورمون اندروفین شده و به کاهش استرس و درد کمک بسیاری خواهد کرد . با نزدیک شدن به زمان برگزاری کنکور سراسری دیگر فرصتی برای یادگیری و مطالعه مباحث جدید نبوده و بهتر است تو این مدت به وسیله یک جمع بندی درست و اصولی تسلط خودتان را روی مباحثی که تا الان مطالعه کردید بیشتر کنید


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دانشکده علوم پزشکی ساوه می باشد