استخرهای ساوه اخطاریه گرفتند

۱۳ تیر ۱۴۰۲ | ۱۱:۴۲ کد : ۳۳۵۱ اخبار و رویدادها
تعداد بازدید:۳۷۵
سرپرست مرکز بهداشت دانشکده علوم پزشکی ساوه از صدور سه مورد اخطاریه بهداشتی به استخرهای ساوه خبر داد.

محمد امین قربانپور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ساوه افزود: کارشناسان بهداشت محیط ساوه از ابتدای سالجاری تاکنون در زمینه بهداشت آب اقدامات متعدد وموثری مانند رسیدگی به وضعیت بهداشتی استخرهای تفریحی انجام داده‌اند.

وی اظهار کرد: اقداماتی که در این زمینه انجام شده شامل 23 مورد بازدید در ساعات اداری و غیر اداری از استخرهای کوثر و هلال احمر و چمران و لوتوس و روباز شهرداری ساوه است که طی آن  35 مورد نمونه برداری میکروبی از آب استخرها و 47 مورد کلرسنجی انجام شده است.

سرپرست مرکز بهداشت دانشکده علوم پزشکی ساوه بیان کرد: از تمامی قسمت‌ها و بوفه و تجهیزات جانبی و فنی استخرها بازدید شده و آموزش‌های لازم به متصدیان و پرسنل شاغل در آنها داده شده است.

قربانپور گفت: نتیجه این اقدامات صدور سه مورد اخطاریه بهداشتی و یک مورد جلسه با مدیران برخی استخرها در خصوص نواقص بهداشتی مشاهده شده است که این مهم در اسرع وقت مرتفع شد.

وی ادامه داد: اطراف محوطه، رختکن، دوش‌ها و سرویس‌های بهداشتی و نصب تابلوها، علائم هشدار و اخطار و پیام های بهداشتی در محوطه استخر نیز الزامی است.

سرپرست مرکز بهداشت دانشکده علوم پزشکی ساوه بیان کرد: با توجه به استفاده افراد مختلف از استخرها، این محیط‌ها می‌توانند باعث انتقال بیماری های مختلف از جمله بیماری‌های پوستی، قارچی، اختلالات روده‌ای، اسهال و ناراحتی‌های چشمی و گوشی شود لذا کنترل بهداشتی آب استخرهای شنا برای حفظ سلامت شناگران و جلوگیری از انتقال بیماری‌ها بسیار اهمیت دارد.

کلید واژه ها: محمد امین قربانپور دانشکده علوم پزشکی ساوه استخر ساوه


نظر شما :