کرونا و ترسی که برجای گذاشت

۱۳ خرداد ۱۴۰۳ | ۱۱:۱۹ کد : ۵۴۹۵ اخبار و رویدادها سلامت
تعداد بازدید:۱۱۳
سرپرست معاونت بهداشتی دانشکده علوم پزشکی ساوه با اشاره به اهمیت واکسیناسیون کودکان برای مقابله با بیماری‌ها گفت: برخی از والدین از پس دوران همه‌گیری کرونا از تزریق واکسن برای کودکان و نوزادان خود سرباز می‌زنند.

به گزارش روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی ساوه به نقل از خبرگزاری ایرنا کبری ناصح با اشاره به اینکه روند واکسیناسیون کودکان یکی از موثر ترین مداخلات پزشکی و بهداشتی در سلامت جامعه است اظهار کرد: روند واکسیناسیون علیه بیماری هایی همچون فلج اطفال، سرخک، سرخجه، سیاه سرفه، اوریون در کشور پس از انقلاب به گونه ای بود که این بیمار ها از جمله فلج اطفال و سرخک تا حدودی در جامعه ریشه کن شده بودند.

وی اضافه کرد: وضعیت کنترل و حتی ریشه کنی این بیماری ها در سایه اجرای منظم واکسیناسیون بین کودکان با همکاری والدین و مجموعه وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در کشور به شکل قابل قبول و حتی بالاتر از میانگین جهانی است.

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی ساوه گفت: اما در مقابل برخی کشورهای همسایه به علت بروز جنگ توجه آنچندانی به واکسیناسیون این بیماری ها نشد هم اکنون نیز تعداد زیادی بیمار و حتی مرگ و میر کودکان مبتلا در آن کشورها وجود دارد که در برخی مواقع به واسطه همجواری در استان های مرزی کشورمان شاهد ابتلای تعدادی از افراد به بیماری های واگیر هستیم.


نظر شما :