دستگاه اکوکاردیوگرافی نوزادان در ساوه خریداری شد

۱۴ خرداد ۱۴۰۳ | ۱۷:۳۲ کد : ۵۵۲۵ اخبار و رویدادها سلامت
تعداد بازدید:۱۴۸
معاون درمان دانشکده علوم پزشکی ساوه گفت: دستگاه اکوکاردیوگرافی قلب ویژه نوزادان و کودکان برای بیمارستان های این شهرستان خریداری شد.

به گزارش روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی ساوه به نقل از خبرگزاری ایرنا، زهرا علیزاده اظهار کرد: دستگاه اکوکاردیوگرافی برای نشان دادن ساختار و عملکرد اجزای قلب مورد استفاده قرار می گیرد که این دستگاه با ۲ میلیارد ریال اعتبار از منابع دانشکده خریداری شده است.

وی افزود: این دستگاه برای اندازه گیری اندازه و ضخامت جدار حفره های قلب و چگونگی برخورد قلب با پمپاژ خون از طریق دریچه های قلب نوزادان و اطفال مورد استفاده قرار می گیرد.

علیزاده یادآور شد: دستگاه اکوکاردیوگرافی برای اکو قلب نوزادان اینتوبه و یا نیازمند اکسیژن که امکان انتقال به اتاق اکو را ندارند خریداری شده است و همچنین می تواند ناهنجاری های ساختاری قلب (سوراخ بین حفره ها، مایعات اطراف قلب،غیره ) را تشخیص دهد و شکل، حرکت، تنگی یا جریان رو به عقب دریچه ها را نشان دهد.

وی بیان کرد: هر نوزاد تازه متولد شده در ساعات اول تولد تحت معاینه کلی قرار می‌گیرد تا از نظر وجود احتمالی علایم و نشانه های موید انواع بیماریها بررسی شود و قلب از مهمترین ارگان های مورد معاینه در این مرحله است.

علیزاده خاطر نشان کرد: یکی از ارگانهایی که حتما توسط همکاران متخصص نوزادان معاینه میشود، قلب نوزاد است. پزشک با مشاهده نوزاد و بررسی رنگ پوست ، نبضها ، تنفس و نیز سمع قلب به ارزیابی وضعیت قلبی وی میپردازد.

دانشکده علوم پزشکی ساوه به ۲ شهرستان ساوه و زرندیه با جمعیت ۴۰۰ هزار نفر در شمال استان مرکزی خدمات می‌دهد.

 


نظر شما :