بازدید سر زده رئیس دانشکده علوم پزشکی ساوه از مدیریت غذا و دارو و  داروخانه های سطح شهر

۰۱ مرداد ۱۴۰۳ | ۰۷:۲۶ کد : ۶۰۲۲ اخبار و رویدادها
تعداد بازدید:۲۸۹
رئیس دانشکده علوم پزشکی ساوه به همراه جمعی از معاونین و مدیران دانشکده از مدیریت غذا و دارو و داروخانه های سطح شهر بازدید کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی ساوه  دکتر امیر قادی پاشا رئیس دانشکده به همراه معاونین و جمعی از مدیران از مدیریت غذا و داروی دانشکده و داروخانه‌های سطح شهر بازدید کرد. 

در ابتدای این بازدید رئیس دانشکده طی نشستی با سرپرست، مدیران و پرسنل غذا و دارو  در مورد پیگیری مسائل و مشکلات دارویی بحث و تبادل نظر صورت گرفت و سرپرست مدیریت غذا و دارو گزارشی از اقدامات صورت گرفته ارائه کرد.

طبق گزارش ارائه شده از سوی مدیریت غذا و دارو ساوه، تعداد ۷جلسه کمیسیون از مهر ۱۴۰۲ لغایت خرداد ۱۴۰۳ برگزار گردیده است که از این میان ۵۴ موضوع مطرح شده است، ۴ داروخانه مجوز صدور تاسیس دریافت نموده و ۵ مجوز داروخانه ابطال شده است و یک مجوز تاسیس و ابطال همزمان وجود داشته، ۱۰ مورد از داروخانه های متخلف به تخلفات اداری معرفی شده و ۳ مورد تبدیل وضعیت صورت گرفته است، یک مورد جابجایی داروخانه و تعداد بازدید کارشناسان غذا و دارو از ابتدای سال تاکنون ۱۷۷ مورد عنوان گردید.

 در این بازدید ضمن نظارت بر دستورالعمل‌های ابلاغی از سوی سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی بر ارائه خدمات دارویی مطلوب، ارائه خدمات دارویی در داروخانه، نظارت بر قیمت فروش و رعایت تعرفه های مصوب، بررسی وضعیت حضور مسئولین فنی در داروخانه و پایش ساعات کاری داروخانه ها تاکید شد و با داروخانه‌های متخلف با موارد عدم حضور مسئولین فنی و ساعات کار داروخانه ها صورتجلسه ارائه و برخورد قانونی شد.

لازم به ذکر است واحد کمبود دارویی غذا و دارو  دانشکده علوم پزشکی ساوه پاسخگوی فعال مشکلات و کمبود دارویی است و بیمارانی که در تامین داروی خود دچار مشکل هستند می توانند با تماس تلفنی و یا مراجعه حضوری به غذا و دارو از راهنمایی کارشناسان دارویی این مدیریت در تامین دارو بهره ببرند.

همچنین سامانه ۱۹۰ وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با حضور کارشناسان غذا و دارو پاسخگوی سئوالات دارویی عموم مردم است.


نظر شما :