اصالت کالاهای بهداشتی در سامانه «تی تک» قابل رویت است

۰۳ مرداد ۱۴۰۳ | ۱۷:۲۴ کد : ۶۰۶۱ اخبار و رویدادها
تعداد بازدید:۳۳
مدیرکل دفتر راهبری و پایش امور استان هایسازمان غذا و دارو با اشاره به توانمندی ابرسامانه تی تک گفت: با کمک این سامانه، خریداران از تاریخ تولید و انقضای واقعی کالا، قاچاق یا مورد تأیید و همچنین اصل یا تقلبی بودن جنس موردنظر خود مطمئن می‌شوند و هم اکنون این سامانه برای کالاهای دارویی، بهداشتی و آرایشی فعال است.

به گزارش روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی ساوه به نقل از خبرگزاری فارس از ساوه؛ عباس مهدیزاده ظهر امروز در همایش معاونین غذا و داروی قطب ۶ کشور در ساوه اظهار کرد: فعالیت تیم‌های نظارتی یکی از اقدامات خوبی است که می‌توان مسیرهای اجرایی را تسهیلگری و به نتیجه رسید.

وی یکی از اهداف اصلی برگزاری این همایش را یافتن راهکار مشترک برای حل مسائل و مشکلات در زمینه‌های مختلف تولید، زیر ساخت، کمبودها و... در قالب کارگروه‌های متعدد بر اساس اولویت شعار سال و وحدت رویه و باتکیه‌ بر تجارب موفق عنوان کرد.

مدیرکل دفتر راهبری و پایش امور استان‌های سازمان غذا و دارو ادامه داد: در این راستا استفاده از توان و پتانسیل‌های دانشگاه‌ها و دانشکده‌های 6 قطب کشور در انجام بهتر اقدامات و فعالیت‌ها، مؤثر خواهد بود.

مهدیزاده گفت: شیوه‌نامه قطب، بر اساس شیوه‌ها، اولویت‌ها، تجارب، وحدت رویه و شرح و وظایف قانونی در سلامت در ۷ حوزه تخصصی است.

مدیرکل دفتر راهبری و پایش امور استان‌های سازمان غذا و دارو گفت: از نظر حجم تولید ۴۰ تا ۵۰ کارخانجات در حوزه آرایشی و بهداشتی فعالیت دارند.

مهدیزاده گفت: در بخش دارو و تجهیزات پزشکی توانمندی و ظرفیت این قطب بی‌نظیر است که باید بر اساس شعار سال و باتکیه‌بر محتوا و همکاری سازنده مدیران فرهیخته عضو این قطب به پیشبرد اهداف کمک کنیم.

وی با اشاره به توانمندی ابرسامانه تی تک  یادآور شد: با کمک این سامانه، خریداران از تاریخ تولید و انقضای واقعی کالا، قاچاق یا مورد تأیید و همچنین اصل یا تقلبی بودن جنس موردنظر خود مطمئن می‌شوند.

مهدیزاده تأکید کرد: هم اکنون این سامانه برای کالاهای دارویی، بهداشتی و آرایشی فعال است. وی با بیان اینکه باید نگاه نظارتی تغییر کند، افزود: برای برون‌سپاری اصلاً محدودیتی وجود ندارد.

مدیرکل دفتر راهبری و پایش امور استان‌های سازمان غذا و دارو خاطرنشان کرد: برای محقق‌شدن شعار سال کمک‌کننده باشیم و در این توانمندی‌ها و تجربه موفق قطب بهره ببریم.

این همایش با حضور معاونین غذا و دارو زنجان، اراک البرز قزوین، قم و ساوه در دانشکده علوم پزشکی ساوه برگزار شد.

 


نظر شما :