کمیته دانشگاهی پیشگیری و کنترل بیماری های منتقله از طریق پشه آئدس در دانشکده علوم پزشکی ساوه برگزار شد

۰۸ مرداد ۱۴۰۳ | ۲۱:۵۸ کد : ۶۰۹۳ اخبار و رویدادها
تعداد بازدید:۳۲۵
این کمیته با حضور معاونین دانشکده و روسای بیمارستان های شهرستان ساوه، رئیس نظام پزشکی و درمانگاه های خصوصی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی ساوه ۸مرداد ۱۴۰۳  این کمیته با حضور معاونین دانشکده و روسای بیمارستان های شهرستان ساوه، رئیس نظام پزشکی و مسئولین درمانگاه های خصوصی، مسئول و کارشناس پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های معاونت بهداشت در سالن ریاست دانشکده برگزار شد.

در این کمیته دکتر رضا نظری سرپرست معاونت بهداشت دانشکده بر هماهنگی بیشتر واحدهای تابعه مراکز بهداشتی و درمانی و بیمارستان، هم اندیشی، برنامه ریزی و تقویت بیماریابی ، کنترل و پیشگیری از بیماریهای منتقله از طریق پشه آئدس تاکید کرد. 

وی گفت پشه آئدس پشه ای مهاجم و ناقل بیماری‌های خطرناکی مانند تب دانگ، چیکونگونیا و زیکا است. علائم این بیماری عبارت است از تب، سردرد، درد عضلانی و مفصلی و بثورات پوستی و در موارد شدید، کشنده نیز باشند. 

وی افزود: این نوع پشه علاقه زیادی به محیط‌های مرطوب مانند لاستیک‌های فرسوده که داخل آن آب راکد مانده دارد و لذا این لاستیک‌ها باید جمع‌آوری شوند، این پشه در مانداب‌ها تخم‌گذاری و تکثیر پیدا می‌کند ماندآب‌ها مانند زیر گلدانی ها و زیر کولر آبی و هر جایی که احتمال وجود آب راکد باشد نیز باید حتما تخلیه و خشک شوند.

در این جلسه، اقدامات لازم جهت طرح در کارگروه‌های تخصصی مطرح و گزارش اقدامات پیشگیرانه در مراحل آمادگی و پاسخ به طغیان احتمالی بیماری‌های منتقله از آئدس توسط خانم محسن آقایی کارشناس بیماری‌های معاونت بهداشت  ارائه گردید.
 همچنین چالش‌ها و نیازها بررسی و برای هماهنگی اجرای برنامه مراقبت و پیشگیری از آئدس به بحث و گفت‌وگو پرداخته شد.


نظر شما :