کمیته برون بخشی آموزش و اطلاع رسانی بهداشت و درمان ویژه پیاده روی اربعین حسینی برگزار شد

۱۳ مرداد ۱۴۰۳ | ۱۷:۰۴ کد : ۶۱۳۷ اخبار و رویدادها
تعداد بازدید:۱۵۶
کمیته برون بخشی آموزش، ارتباطات و جلب مشارکت اجتماعی ویژه پیاده روی اربعین حسینی(ع) با حضور معاون فنی معاونت بهداشت، نمایندگان ادارات عضو کارگروه، مدیران و کارشناسان دانشکده در سالن شهید رهنمون دانشکده برگزار شد. 

به گزارش روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی ساوه کمیته برون بخشی آموزش، ارتباطات و جلب مشارکت اجتماعی ویژه پیاده روی اربعین حسسنی (ع)صبح شنبه ۱۳مرداد ۱۴۰۳ با حضور معاون فنی معاونت بهداشت، نمایندگان ادارات عضو کارگروه و مدیران و کارشناسان دانشکده در سالن شهید رهنمون دانشکده برگزار شد. 

کارشناس مسئول آموزش و ارتقا سلامت معاونت بهداشت دانشکده علوم پزشکی ساوه در این جلسه اظهار داشت: حمایت و پشتیبانی ادارات و سازمانهای مختلف برای برگزار کردن هرچه با شکوه‌تر مراسم پیاده روی اربعین جهت کاهش خطرات و آسیب‌ها برای زائرین، امری بسیار مهمی است.

وی افزود: با توجه به اینکه اربعین امسال مقارن با فصل گرما می‌باشد لذا افزایش آمار گرمازدگی افراد نسبت به سال گذشته دور از انتظار نیست، لذا امکانات و شرایط لازم برای پیشگیری، مقابله، کنترل و درمان آن اهمیت زیادی دارد که باید در دستور کار قرار گیرد.

همچنین بیماری‌های تنفسی و گوارشی و حیوان گزیدگی، گزش پشه آئدس نیز از موارد با اهمیت در مراسم اربعین سال‌جاری می باشند. 

فاطمه محمد صفت ضمن بیان انتظارات و وظایف ادارات در این رابطه عنوان کرد: در راستای آموزش و توانمندسازی زائران و رابطان سلامت، مطالب آموزشی مرتبط در سایت معاونت بهداشت بارگذاری شده است و علاوه بر این تمام موارد مورد نیاز به رابطین سلامت موکب‌های شهرستان در داخل و خارج کشور آموزش داده خواهد شد. سامانه خادم جمعیت هلال احمر نیز امکان دریافت بسته‌های آموزشی را در اختیار مردم قرار داده است. 

مسئول آموزش و ارتقا سلامت معاونت بهداشت دانشکده علوم پزشکی ساوه تصریح کرد: تهیه و توزیع رسانه‌های آموزشی در فضای مجازی و رسانه‌ها و استفاده از ظرفیت اصحاب رسانه برای ارائه آموزش‌های لازم نکات بهداشتی و ارتقای آگاهی زائران باید در دستور کار قرار گیرد و به مدیریت شایعات و پاسخگویی به سوالات پرتکرار مردم نیز توجه ویژه صورت پذیرد و  تمام دستگاه‌های عضو کارگروه در تهیه رسانه های آموزشی چاپی و محیطی و انتشار محتواها از طریق فضاهای آموزشی در دسترس، با معاونت بهداشتی همکاری نمایند. 

 مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماریها معاونت بهداشت نیز در خصوص اهمیت اجرای دقیق نظام سندرومیک و حساس سازی زائرین بمنظور توجه به علائم بیماریهای شایع در این سفر معنوی تاکید کرد و تقاضا کرد بیماریهای هدف درد. 

کارشناس گروه بهداشت محیط دانشکده علوم پزشکی نیز با تاکید بر لزوم تشدید نظارت بر رعایت دستورالعمل های بهداشتی گفت: امسال همانند سالهای گذشته در راستای پیشگیری از بیماری های منتقله از آب و غذا بیماری های تنفسی، اسهالی و... شرایط مورد نیاز فراهم شده و آموزش های لازم باید در دسترس مردم و اولویت  قرار گیرد.


وی افزود:  کارشناسان بهداشت محیط نیز در راستای نظارت بر رعایت دستورالعمل های بهداشتی موکب‌ها در ایستگاه‌ها حضور خواهند یافت. 

در این جلسه نمایندگان ادارات نیز پیشنهادات خود در راستای اجرای هر چه بهتر پیاده‌روی اربعین حسینی را بیان کردند.


نظر شما :