آسیب های ناشی از یو وی عمدتا قابل اجتناب است

۱۸ مرداد ۱۴۰۳ | ۱۸:۳۱ کد : ۶۱۸۷ اخبار و رویدادها
تعداد بازدید:۴۰
افزایش میزان بروز سرطان های پوست در دهه های گذشته به شدت با قرار گرفتن در معرض پرتوهای فرابنفش شغلی و تفریحی مرتبط است. مواجهه بیش از حد با یو وی به عنوان علت اصلی اثرات مضر بر روی پوست، چشم و سیستم ایمنی شناخته شده است.

تشعشعات یو وی نور خورشید دو ساعت قبل تا دو ساعت پس از ظهر خورشیدی قوی ترین هستند.تا حد امکان قرار گرفتن در معرض یو وی را در این ساعات به ویژه در ماه های بهار و تابستان، محدود کنید. شما می توانید با خیال راحت در ساعات اولیه صبح و اواخر بعدازظهر بیرون از منزل باشید و خطر آفتاب سوختگی بسیار کاهش می یابد.

زمانی که اشعه یو وی در حالت شدید و خطرناک است به دنبال سایه باشید و این نکته را به یاد داشته باشید که مکان های سایه دار از قبیل درختان، چتر یا سابیان، محافظت کامل در برابر یو وی را تامین نمی‌کنند. فراموش نکنید که شما هنوز در معرض یو وی ناشی از تشعشع پراکنده و بازتابش ها(انعکاس ها) هستید به ویژه در مکان برفی یا در مناطقی با سطوح روشن مانند سطوح آب، سواحل شنی یا ساختمان های سفید.
بهترین محافظت در برابر یو وی در فضای باز با استفاده از لباس حاصل می شود. یک کلاه با لبه پهن، حفاظت در برابر یو وی را برای چشم ها، گوش‌ها، صورت و پشت گردن را تامین می کند. لباس‌های کیپ بافته شده از پوست محافظت می‌کنند و عینک آفتابی به سبک Warparound که 100 درصد حفاظت در برابر یو وی A و B را تامین می کند، آسیب‌های چشمی ناشی از مواجهه با نور خورشید را تا حد زیادی کاهش می دهد.

 


نظر شما :